Kirjoittajan arkistot:Kari

Kesän koulutuksista

Tällä hetkellä Tornion Veneseurassa on sellainen tilanne, että tulevana kesänä emme pysty järjestämään lasten jollapurjehduskoulua. Syynä kouluttaja pula, mutta eipä hätiä mitiä! Olemme keskustelleet yhteistyöstä Kemin Purjehdusseuran kanssa ja he tarjoavat koulusta sitä haluaville👍

Alla ennakkotietoa. Kurssimaksuja ja kurssin
ajankohtaa ei ole vielä päätetty, mutta ajankohta juhannuksen jälkeen.

—-

Kemin Purjehdusseuran junioripurjehduskoulu kesä-heinäkuussa 2024 Kemin Ulenin rannassa

Ilmoittautuminen avataan keväällä.

Vähintään 5 osallistujaa, maksimi 12.

Purjehduksen voi aloittaa 6-7 vuoden iässä.

Lasten purjehduskoulussa opitaan jollapurjehduksen perusteet
mukavalla ja turvallisella tavalla.

Kurssi kestää kolme iltapäivää tai alkuiltaa ja sisältää opetuksen
lisäksi vakuutuksen, diplomin sekä kahdet viikkoharjoitukset
kurssin jälkeen. Viikkoharjoituksista toinen sijoittuu viikonloppuun,
ja ne kestävät koulujen alkuun saakka.

Kurssilla opetetaan jollan purjehduskuntoon laitto,
laiturista lähteminen ja laituriin palaaminen, peräsimen käyttö
ohjaamiseen,
purjeiden säätäminen sekä veneen ohjailu eri tilanteissa. Lisäksi
kurssilla opitaan mm.
merimerkit.

Kurssin ajaksi oppilas saa jollaliivit ja jollan käyttöönsä.

Mukaan tarvitaan säänmukainen ja liikunnallinen varustus, uimapuku ja
pyyhe,
juomapullo, vaihtovaatteet, lakki ja aurinkorasvaa.

Uimataito 25 m vaaditaan, jotta lapsi on sinut veden kanssa eikä pelkää
sitä.

Kouluttajat ovat kokeneita veneilijöitä, jotka ovat itse aloittaneet
purjehdusharrastuksen jollapurjehtijoina.

Syyskokous ja pikkujoulu

La 25.11. Klo 18 Syyskokous ja pikkujoulu Villa Letolla

Tornion Veneseura ry:n syyskokous pidetään Villa Letolla lauantaina 25.11.2023 klo 18.00. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat.

Kokouksen jälkeen vietämme pikkujouluja ja tarjolla on perinteinen jouluruoka. Jouluruoan omavastuuhinta on jäseniltä 20€, ei-jäseniltä 25€ ja lapsilta 10€. Omavastuu maksetaan paikan päällä korttimaksuna. Ilmoittautumiset ruokailuun lauantaihin 16.11.2023 mennessä sähköpostilla osoitteeseen tornionveneseura@gmail.com. Muistathan kertoa ovatko ilmoittamasi henkilöt veneseuran jäseniä/aikuisia/lapsia ja mahdolliset erityisruokavaliot.

Veneilykauden päättäjäiset 9.9.2023 klo 19

Hei!

Kesä alkaa hiljalleen kääntyä kohti syksyä ja perinteisiä Tornion Veneseura ry:n veneilykauden päättäjäisiä ja venetsialaisia juhlitaan Villa Letolla lauantaina 9.9.2023 klo 19.00 alkaen. Ruokana tarjolla pulled pork, täytetty uuniperuna fetavaahdolla ja halloumilla, salaatti, patonki ja marjarahka. Ruokailun omavastuuhinta on seuran jäseniltä 15€/aikuinen ja ei-jäseniltä 20€/aikuinen, lapsilta omavastuuhinta on 7,50€. Maksu suoritetaan paikan päällä mieluiten korttimaksuna. Kokko poltetaan sään salliessa.

Ilmoittautumiset ruokailua varten 3.9.2023 mennessä sähköpostilla osoitteeseen tornionveneseura@gmail.com

Muistathan kertoa ilmoittautumisessa, ovatko ilmoittamasi henkilöt seuran jäseniä sekä mahdolliset erityisruokavaliot.

Päivä Merellä 17.6.2023 klo 12-16

Tornion Veneseura r.y. järjestää lauantaina 17.6. klo 12-16 Päivä Merellä-tapahtuman Leton veneilykeskuksessa. Tapahtumapäivänä on mahdollisuus vierailla Kuusiluodossa taksiveneellä tai tehdä risteily Perämeren Jähdillä tai M/S Leilalla (LEILAN TULO PERUTTU), sekä tutustua viranomaiskalustoon ja myynti esittelyihin.

Tapahtumassa pääset tutustumaan alueen toimijoihin joita yhdistää Perämeri ja vesillä liikkuminen! Tapahtumassa on lapsille pomppulinna/esterata maksutta käytössä. Tapahtuman aikana Tornion Veneseura myy kahviosta lättykahvia ja pyttipannua.

Tutustu myös Leton rantaravintolan tarjontaan, ravintolaa kipparoi uusi yrittäjä uudella ruokalistalla.

Seuraa myös tapahtuman Facebook sivuja

Tapahtumassa mukana (esittely ja myynti):

• Metsähallitus, Perämerenkansallispuiston esittely
  • Perämeren Jähti, risteilyjä ja tutustumista alukseen
  • Merike, M/S Leila, päiväristeilyjä ja tutustumista alukseen PERUTTU SYY: HENKILÖKUNTA VAJE
  • Aho Pekka, taksivene kyydit saaristoon, tapahtumapäivänä Kuusiluotoon
  • Northwest pipe Oy, veneet ja myynti
  • Miukin Kone, laite-esittelyt ja myynti
  • Meri-Lapin Meripelastajat, partioveneeseen ja toimintaan tutustuminen
  • Rajavartiosto Virpiniemi, partioalukseen tutustuminen
  • Poliisi, partiovene vierailee
  • Rajavartiolaitos vartiolentolaivue, AB/B 412 -helikopteriin tutustuminen ja pelastusnäytös. Helikopteri saapuu noin klo 13.
  • Lapin pelastuslaitos, vesiliikenne kaluston esittely

Jähti risteilyä voit voi tiedustella ja varailla Sataman Krouwista sähköpostitse info@satamankrouwi.fi tai ravintolan aukioloaikoina numerosta 050 377 7794.
Risteilyn hinta alkaen 25 € Kemi-Letto Lisätietoja www.satamakrouwi.fi

Viranomaiset ovat paikalla hälytystehtävät eivät ole esteenä. Risteilyillä säävaraus.

Tapahtumapaikkana Villa Leton pihapiiri ja Leton pienvenesatama.

Osoite Koivuletontie 347 Tornio